5. Paleta mea de visuri - VARSATOR






Materiale utilizate: lut cu uscare la aer, vopsea acrilică, vopsea pe bază de răşină, nisip, lac protector, scoici şi fragmente de scoici şlefuite de mare, labradorit, cristal de stâncă şi granat - chips, adeziv

Magnet de frigider „Paleta mea de visuri”
Fizic şi metafizic, două linii care nu se ating niciodată, valurile apei revărsate din ulciorul omului, dăruire, libertate. O privire din interior către Zodia Vărsătorului, din perspectiva nativului. Deşi bine ancorat în realitate, de încredere, atent la detalii şi îndeplinindu-şi sarcinile şi activităţile în mod responsabil, Vărsătorul poate fi cu mintea aici şi niciunde, la mii de kilometri distanţă, la mii de ani distanţă sau acolo unde doar gândul poate să pătrundă. Mediul în care lucrează e adesea dezordonat, ceea ce nu pare să îl deranjeze sau să îl perturbe din ceea ce face. De regulă se dăruieşte lumii în care trăieşte prin idei, prin spiritul umanitar, prin creaţie, prin prietenie, prin originalitate, evoluţie şi revoluţie. Totuşi această generozitate nu este lipsită de un oarecare egoism specific: este impulsionat şi motivat de aprecierea şi admiraţia semenilor şi este înfrânat de orice aspect care i-ar îngrădi libertatea. Din acest motiv, poate fi considerat boem, delăsător şi chiar nebun. În relaţiile de prietenie sau de iubire, are grijă să păstreze un spaţiu personal, intangibil, din care nu lipsesc momentele de singurătate, în care se simte pur şi simplu bine cu sine însăşi/însuşi. Poate fi foarte sociabil, cald, pasional până la bariera propriei libertăţi. Având ca verb caracteristic „a cunoaşte”, are nevoie de permanente stimulente intelectuale şi experienţe diverse. Partenerul de viaţă trebuie să găsească proporţia potrivită între a-l iubi, a-l admira şi a-l lăsa în pace pe nativul din Vărsător.
Am lăsat să se înţeleagă faptul că subiectul acestei incursiuni în lumea Vărsătorului sunt chiar eu. Pe lângă subiectivitatea introspecţiei, mi-am permis să lucrez ceva pentru uzul personal. Fie că vreau, fie că nu vreau, ca soţie şi mamă a doi copii, sunt adesea cantonată în spaţiul bucătăriei. Şi, în cazurile în care nu încerc combinaţii ciudate şi reţete noi, din spaţiul mic al celor patru pereţi, mintea mea poate să străbată timpul şi spaţiul fără limite. Şi m-am gândit la un obiect benefic şi drăguţ, care să fie în acelaşi timp un talisman cu elemente binefăcătoare şi o fereastră de evadare spre locul ideal: ţărmul mării, unde mă regăsesc, mă înţeleg, mă liniştesc, respir o dată cu marea, viaţa mi se iluminează, aşa cum spunea Nichita Stănescu. 
Am lucrat acest magnet de frigider din pastă de modelaj cu uscare la aer, modelată, decupată şi şlefuită manual, amprentată sau emboasată cu scoici, pictată cu acrilice şi vopsea pe bază de răşină, cu aplicaţii de scoici, melci, fragmente de cochilii şlefuite şi erodate de valuri. Un peisaj marin minimalist, în nuanţe de albastru pal şi bleu ciel, culori specifice Vărsătorului. Pentru protecţie, stimularea calităţilor şi aptitudinilor şi atenuarea defectelor specifice zodiei, am folosit chips-uri de labradorit, cristal de stâncă şi granat.
Labradoritul amplifică şi stimulează intuiţia, imaginaţia, calităţile psihice, activitatea cerebrală, originalitatea, spiritul inovator, ajută la iluminare, la concentrare asupra unui obiectiv, la acceptarea propriului destin. Este o piatră mistică; aduce noroc, bucurie şi bunătate, deschide al treilea ochi şi este un bun liant relaţional.
Granatul este o piatră a angajamentului total, a devotamentului, a dragostei, a stabilităţii şi ordinii. Aduce putere, rezistenţă, protecţie, vindecare, afecţiune, compasiune, căldură, succes în afaceri, abundenţă, popularitate, prietenie, respect, magnetism. Ajută la atingerea scopurilor, la depăşirea complexelor de inferioritate. Măreşte spiritul de iniţiativă, respectul de sine, inteligenţa, imaginaţia, ambiţia, încrederea, creativitatea, voinţa, spiritul de responsabilitate.
Cristalul de stâncă este supranumit Piatra puterii sau Gheaţa eternităţii. Are efecte benefice asupra tuturor zodiilor, putând înlocui oricare alte pietre şi amplificând efectele benefice ale tuturor cristalelor de care este alăturat. Este un bun ghid spiritual. Are un puternic rol protector împotriva energiilor negative.
Dimensiunile obiectului decorativ sunt 10 cm lungime, 7 cm înălţime maximă.